ГСАУ обещает обладателям мантий увеличение размера вознаграждения, но при этом не прислушивается к съезду и вводит ограничительные мероприятия
Из-за того что Высшей квалификационной комиссии судей не хватает времени, чтобы провести оценивание всех служителей Фемиды, у последних не увеличивается должностной оклад. Создается впечатление, что Государственная судебная администрация не слишком торопит ВККС с организацией квалифревизии законников. Ведь чем быстрее обладатели мантий сдадут все необходимые экзамены, тем более вероятным станет дефицит бюджетных средств.
Кошторисна оптимізація
Під час позачергового XIV з’їзду суддів голова ДСАУ Зеновій Холоднюк поінформував його делегатів про результати роботи адміністрації в минулому році. Як він зауважив, основним напрямом діяльності ДСАУ в 2016-му було, зокрема, реформування системи бюджетування на основі європейських стандартів та покращення соціальних стандартів служителів Феміди та працівників апарату судів.
«На підставі рекомендацій міжнародних експертів ми розробили Положення про порядок планування видатків судів на основі очікуваного результату, яке схвалила Рада суддів», — наголосив З.Холоднюк.
За його словами, в ідеалі всі храми Феміди повинні розташовуватися на одній лінії, яка визначає оптимальне співвідношення між кількістю розглянутих справ та розміром їхнього бюджету. «Сьогодні, на жаль, маємо іншу картину. Частина судів мають недостатній обсяг фінансових ресурсів, інша частина — завищений», — вважає очільник ДСАУ.
Він звернув увагу й на позитивні фінансові моменти. «Середня суддівська винагорода у 2016 р. становила 22334 грн., середня заробітна плата працівників апарату — 8471 грн.», — повідомив З.Холоднюк.
Легше обіцяти
Та найбільше як служителів Феміди, так і працівників апарату цікавить, яким буде розмір їхніх зарплат у 2017-му. «Середня заробітна плата працівників апарату судів забезпечена на рівні 9310 грн., що на 839 грн., або на 10%, більше, ніж у 2016-му. Плануємо до кінця 2017-го довести середню заробітну плату працівників апарату до 10 тис. грн.», — сказав З.Холоднюк.
Що стосується законників, то з ними ситуація трохи складніша. Як відомо, вони не погоджуються з позицією ДСАУ, що при визначенні розміру посадового окладу суддів до проходження ними кваліфоцінювання має застосовуватися така розрахункова величина, як прожитковий мінімум.
Однак судова адміністрація продовжує наполягати на своєму та говорити про збільшення винагороди володарів мантій. При цьому забуває наголосити, що підвищення відбулося тільки на папері, від чого суддівські гаманці не стали повнішими.
«На 2017 р. бюджетними призначеннями середня суддівська винагорода забезпечена на рівні 32603 грн., що порівняно з 2016 роком більше на 10269 грн., або на 46%», — розповів делегатам з’їзду З.Холоднюк.
За його словами, після проходження кваліфоцінювання середня винагорода законників становитиме: в представників апеляційних судів — до 65 тис. грн., місцевих — до 39 тис. грн. Однак з усього суддівського корпусу на таку зарплату можуть розраховувати приблизно 250 осіб, які пройшли кваліфревізію.
Нині ВККС настільки зайнята проведенням конкурсу до нового Верховного Суду, що на інші справи в неї не вистачає часу. І сподіватися на те, що до кінця 2017-го комісія проведе кваліфревізію хоча б половини працюючих володарів мантій, немає сенсу. Тож для більшості служителів Феміди підвищення винагороди залишається тільки на словах. Утім, збільшення зарплати гарне не словами, а платежем.
Законні способи
Звичайно, з’їзд суддів звернувся до ВККС щодо необхідності проведення кваліфоцінювання протягом 2017 р. Крім того, найвищий орган суддівського самоврядування вирішив довести до відома ДСАУ, головних розпорядників коштів держбюджету свою позицію щодо застосування при визначенні розміру посадового окладу служителя Феміди до проходження ним оцінювання, починаючи із січня 2017-го, положень ст.133 закону «Про судоустрій і статус суддів» від 7.07.2010 №2453-VI, ст.40 Бюджетного кодексу. Нормами цих актів, зокрема, передбачено: посадовий оклад володарів мантій має залежати від розміру мінімальної зарплати, а не прожиткового мінімуму.
ВККС поки що не сказала, чи можна виконати прохання делегатів з’їзду. Втім, пообіцяла, що до вересня проведе кваліфоцінювання майже півтисячі суддів, у яких закінчився 5-річний термін повноважень. ДСАУ своєрідно відреагувала на звернення законників. Вона направила останнім листа з роз’ясненням деяких питань оплати праці.
Так, на думку очільника адміністрації, з 1 січня 2017 р. у штатному розписі чисельність володарів мантій варто розподіляти на три категорії та виплачувати їм різні посадові оклади. При цьому ДСАУ наполягає: той, чиї знання ще не оцінили, повинен отримувати 16 тис. грн., а не 32 тис. грн., як просили учасники з’їзду. Напевно, судова адміністрація більше переймається питанням економії бюджетних коштів, ніж дослухається до думок законників.
Утім, поки перспектива отримувати більшу винагороду видається примарною, судді не повинні сидіти склавши руки. Адже є кілька способів, якими служителі Феміди можуть скористатися для підвищення зарплати. І всі вони — у рамках закону. Детальніше про них читайте в наступному числі «ЗіБ».
З діаграмою «Фактична середня суддівська винагорода та заробітна плата працівників апарату за 2016 рік» можна ознайомитись на нашому сайті.
ПРЯМА МОВА
Зеновій ХОЛОДНЮК,
голова Державної судової адміністрації:
— Бюджетування 2016 року ґрунтувалося на потребі органів та установ системи правосуддя. Модель 2017-го направлена на створення належних умов для своєчасного та якісного розгляду справ. Нова методика бюджетування на 2017 рік є більш відкритою та зрозумілою для суспільства. Її впровадження дозволило нам відстояти на поточний рік бюджетні призначення в сумі 8,6 млрд грн. Рівень задоволення потреби системи правосуддя зріс із 47 до 71%. Кілька років тому цей показник сягав лише 30—35%. Приріст бюджетних призначень 2017-го для органів та установ системи правосуддя порівняно з 2016-м становить 3,3 млрд грн., або майже 63%.
Материалы по теме
Комментарии
В Днепровском районном суде города Херсона, который на бумаге ликвидирован еще 19 января 2016 года, продолжает работать ИВАНИЩУК АНДРЕЙ АНАТОЛЬЕВИЧ, который на работу не ходит, получает большую зарпла…
надо чтоб среднюю з/п определяли по должностям или по группам. Как можно определять среднюю з/п помощника с окладом в 6063грн. и секретаря суда с окладом 2000грн. Кого осенила такая идея?! когда у апп…
Якщо у Вас 3 тис., то, напевно, у когось 15 ((( В середньому це і дає 9.
Цікаво, звідки такі цифри, я працюю секретарем суду, отримую на руки 3000 гривень, притому що маю вищу юридичну освіту та стаж роботи понад 10 років, а про 9000 гр. зарплати вперше чую, нажаль це черг…
Наверное те, у кого такой размер средней зарплаты молчит. Жалуются всегда те, у кого размер зарплаты намного меньше, чем средний. Но не забывайте: есть те, у кого Этот размер намного выше, чем средний…
о какой средней зарплате может идти речь, когда такая разница в окладах аппарата?! у секретаря суда и распорядителей оклад 2000грн., секретари суд.заседаний, консультанты, ст.секретари 2649грн., гл.…
уверяю Вас, нет такой средней зарплаты работников аппарата суду как 9 с лишним тысяч.нам три месяца не платят премий только голый оклад в 6063 +это плюс еще и налоги.так что покажите мне того с такой…
Преса не вводить в оману читачів. Це офіційні дані, які голова ДСАУ оприлюднював на з"їзді суддів. Можете в цьому переконатися за посиланням (сторінка 13 презентації) http://court.gov.ua/userfil…
діаграма, на яку міститься посилання в цьому тексті - неправильна: згідно неї - судді отримували не менш, ніж 20тис.! але це неправда - судді загальних судів отримували 16тис., з яких відбувалися ще о…