Какие проблемы могут возникнуть, если коллега — друг, и как поступать в таких ситуациях
Наша дружба і небезпечна, і важка… Таким може бути рефрен гімну, присвяченого дружбі з колегами. І хоча друг на роботі — надійний тил, є небезпека зіткнення інтересів. Як поводитися в таких ситуаціях, розповіла автор численних книг про кар'єру Симоне Янсон.
Довіряй, але перевіряй!
«Проблеми можуть виникнути, якщо друзі, вони ж колеги, посваряться. Міжособистісні суперечки затьмарюють і робочі відносини. Якщо посварені детально ознайомлені з особистим життям один одного, вони можуть використовувати цю інформацію в корисливих цілях», — попереджає С.Янсон.
Щоб уникнути подібної ситуації, необхідно стежити за тим, що ви розповідаєте милому — на перший погляд — колезі. Якщо ви не на всі 100% упевнені в ньому, краще зайвий раз притримати язика, виливаючи йому душу в курилці. Проте перебільшувати з скритністю теж не варто. «Якщо взагалі нічого не розповідати колегам про своє особисте життя, то це виглядає підозріло і не викликає симпатії. Просто потрібно добре подумати, яку інформацію і кому ви можете довірити», — вважає експерт.
Друг — «конкуруюча фірма»?
Наступний приклад — кар'єрна заздрість. «Це почуття взагалі характерне для професійного середовища і, природно, негативно позначається на приятельських стосунках. У таких випадках допоможе відвертість: потрібно щиро обговорити з другом, в чому конкретно ви з ним конкуруєте, і намагатися сприймати ділове суперництво по-спортивному», — рекомендує С.Янсон.
На її думку, конкуренція на роботі — хороша перевірка дружби на міцність. Справжня дружба від цього не постраждає, а якщо з кимось ви все ж таки поб'єте горщики на грунті амбіцій, то не журіться: значить, це зовсім не друг, а просто колега.
Не в службу, а в дружбу
«Якось я розмовляла з представником залізничного концерну Deutsche Bahn, і він сказав мені, що теплі взаємини на робочому місці цілком допустимі, а ось кум — у жодному випадку. Наприклад, якщо ви просите колегу — по дружбі! — приховати якусь вашу службову провину, то це вже з розряду кума. А той, хто просить, зловживає дружбою», — вважає С.Янсон і рекомендує в таких випадках не йти на поводі у провинного друга. Це, щонайменше, непрофесійно. Краще поговорити з другом-колегою стосовно ситуації, що склалася, і спробувати спільно знайти вирішення проблеми.
Чи можна критикувати друга на роботі? «Зрозуміло, що друзів кривдити не хочеться. Але замовчування зауважень по роботі — не вихід. І це не має нічого спільного з дружбою», — вважає експерт і закликає чітко розділяти особисті стосунки і ділові. Якщо на висловлену критику друг-колега все ж таки ображається, то поговоріть з ним і дайте час охолонути: можливо, це був просто емоційний сплеск.
З рівних в підлеглі
«Один мій знайомий відзначив, що з тих пір, як його підвищили на посаді, деякі колеги перестали запрошувати його разом пообідати або в гості. Його підлеглих теж можна зрозуміти, адже з начальством потрібно поводитися обережніше, ніж із звичайним колегою. З цим потрібно просто змиритися», — радить С.Янсон.
Вона вважає, що взаємини без урахування ієрархії, коли начальство з підлеглими — на короткій нозі, на практиці працюють погано. Врешті-решт, рішення ухвалює одна людина — шеф, і це рішення не обов'язково повинне влаштовувати всіх. Якщо бос намагається догодити кожному в колективі, то це непрофесійно. Проте, вважає експерт, справжніх друзів різниця в службовому становищі не посварить.
Тому, дружба на роботі — заняття не з простих. Пробачте за каламбур, але над цією дружбою потрібно працювати, і тоді зі справжнім другом іншому пройдеш не тільки крізь вогонь і воду, але й крізь офісні розбирання.
Колективні селфі зміцнюють корпоративний дух. Однак не варто ознайомлювати колег з подробицями особистого життя.
Материалы по теме
Молодых мальтийцев приучат к глюкометрам
03.10.2023
Детей в ЕС попробуют «отлепить» от гаджетов
28.09.2023
Комментарии
К статье не оставили пока что ни одного комментария. Напишите свой — и будете первым!