В.Симоненко: «Не призываю вас жаловаться, но, если есть недоразумения с судьями, говорите об этом»
Храмы Фемиды не должны быть зоной дискомфорта для посетителей. Чтобы у последних не возникало таких ощущений, нужно, в частности, «вмешательство» пресс-секретарей и судей-спикеров учреждений. Именно они должны первыми общаться с общественностью и СМИ. И беседа эта должна проходить на человеческом языке.
Про це йшлося під час брифінгу, на якому презентували нову навчальну програму для прес-секретарів судів та нові інструменти для комунікації храмів Феміди з громадськістю та журналістами. Крім преси, участь у ньому взяли прес-секретарі установ Києва та області.
«Якщо ми не будемо говорити про себе взагалі чи не будемо говорити людською, зрозумілою, доступною всім громадянам мовою, то за нас говоритимуть інші. Останній приклад: обрання запобіжного заходу. Прокурор просив 2 місяці тримання під вартою. Суд задовольнив клопотання. Громадськість бачила ці обставини по-іншому. Врешті-решт звинуватили суд, що так учинив», — розповіла голова Ради суддів, суддя Верховного Суду Валентина Сімоненко.
На її думку, суддя-спікер або ж прес-служба інституції, в якій розглядалося питання про обрання запобіжного заходу, мали б пояснити: з яких підстав суд не міг вийти за межі того, що просив прокурор.
«Ми повинні роз’яснювати закон. Він має заформалізований текст, незрозумілий для пересічного громадянина. Прес-секретар повинен спокійно, доступно, простою мовою пояснити, чому суд так учинив, а не інакше, в чому суть рішення. Потрібно сказати всього кілька зрозумілих усім речень», — наголосила очільниця РСУ.
За її словами, в кожного є своє завдання, а загалом у всіх воно одне — покращити довіру до судової влади. «Журналісти мають нам у цьому сприяти. Вони й сприяють. Безумовно, в більшості випадків цікавляться тільки гучними справами. Це тому, що є відповідний рейтинг, зацікавленість суспільства», — зауважила В.Сімоненко.
Вона розповіла, як це питання вирішується в Нідерландах, які відвідали «самоврядники». Так, на сайті суду є телефон, за яким журналіст будь-коли може зв’язатися з прес-службою. «Робота прес-секретаря цілодобова. Що б не сталося — журналіст повинен зателефонувати прес-секретареві й попросити коментар. Прес-секретар має або взяти паузу, аби уточнити питання, або ж відразу все розповісти, якщо він обізнаний з питанням», — зазначила голова ради.
До речі, за її словами, навіть якщо справа ще не слухалася, прес-секретар розкаже, в чому суть спору, якою є позиція сторін. «Це для того, щоб суспільство розуміло акценти й не витягувало зі справи те, що не є головним. Адже часто буває: скандал роздувається через певне нерозуміння ситуації, а ми в цей час мовчимо», — звернула увагу В.Сімоненко.
Вона нагадала: найчастіше про діяльність судової системи суспільство дізнається від журналістів.
«Ви як форпост судової системи — перші, з ким стикається громадськість. Це дуже велика відповідальність. Я розумію, що бувають випадки, коли ви самі нічого не зможете зробити, та запевняю: ми намагаємося працювати з головами судів та суддями», — звернулася В.Сімоненко до прес-секретарів—учасників брифінгу.
«Самоврядниця» вважає, що сьогодні «ставлення до судової системи відпрацьовується на судах Києва та області. «Тут найбільше розглядається гучних та резонансних справ. Тому увага більше прикута до цих судів», — пояснила В.Сімоненко.
Вона порадила прес-секретарям частіше спілкуватися із суддями-спікерами. «Судді ухвалили рішення, нехай пояснять, що й до чого. Наприклад, прокурор не довів, не надав доказів, тому рішення таке-то й таке. Ми завжди будемо вас підтримувати. Не закликаю вас жалітися, але, якщо є непорозуміння із суддями, говоріть про це», — зауважила очільниця РСУ.
Також вона наголосила на необхідності організації внутрішньої комунікації в обителях Феміди, адже під час спілкування із суспільством прес-секретар є координатором і головною ланкою між суддею-спікером, головою установи та керівником апарату.
«Злагоджено працювати можна тоді, коли в суді немає конфліктних ситуацій», — резюмувала В.Сімоненко.
У свою чергу «ЗіБ» теж підтримуватиме прес-секретарів: публікуватиме на шпальтах газети інформацію, яку вони надаватимуть виданню, щоб їхню «людську мову» почули читачі.
По мнению В.Симоненко (слева), пресс-секретари должны быть на связи круглосуточно, чтобы иметь возможность в любой момент ответить на вопрос СМИ и общественности.
Материалы по теме
Полномочия руководителя аппарата суда, отправка решения в ЕСИТС и другие выводы в обзоре КАС
26.03.2024
Житомирский ОАС переедет в новое помещение
13.03.2024
В райсуде на Киевщине сменился председатель
29.02.2024
В райсуде Львова переизбрали председателя
19.02.2024
В райсуде Киевщины переизбрали председателя
16.02.2024
В райсуде на Закарпатье новый председатель
02.02.2024
В суде на Львовщине переизбран председатель
09.01.2024
В горсуде на Одесщине — новый председатель
04.01.2024
Комментарии
Посада прес-секретаря дуже потрібна кожному суду. Але на моє глибоке переконання це людина має бути з відповідною освітою - журналіст,а не юридичною. Тому що є багато нюансів,які юрист не знає при під…
суд так учинив, а не інакше і в чому суть рішення викладено в самих рішеннях суду. Необхідно просто їх прочитати, вони у вільному доступі, кому цікаво. А стосовно перекладу прес-секретарем рішень на &…
100% потрібна окрема людина яка буде тільки цим займатися
цілком згодна. в маленьких судах обовязки прес-секретяря покладають на когось з працівників апарат суду, в якого і без цього повно своєї основної роботи, а обовязки прес-секретаря належним чином вико…
Цілком згодна з тим, що в судді потрібна посада прес-секретаря, але коли на цю особу покладаються ще й інші обов'язки? інколи часу на те, щоб дізнаватися про новини свого суду доводиться лише у вільн…